Kilpinis eismas

Kas tai, kam to reikia ir kaip tai veiks?

Kas tai?

Siekiant sumažinti automobilių kiekį senamiestyje, nuo 2020 m. liepos pradžios bus įvedamas kilpinis eismo reguliavimas. Tai reiškia, kad išliks galimybė automobiliu privažiuoti prie visų namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau nebebus galima automobiliu kirsti senamiesčio. Įvažiuoji iš vienos senamiesčio pusės, išvažiuoti gali irgi tik toje pusėje.

Vilniaus istorinis centras liks atviras tiems automobilių vairuotojams, kurių kelionės tikslas yra senamiestis. Tačiau jis taps nepatogiu tiems, kurie tiesiog kerta senamiestį trumpindami savo kelionę į kitas miesto vietas. Pavyzdžiui, įvažiavus į senamiestį pro vakarinę pusę, bus galima išvažiuoti taip pat tik pro vakarinę pusę.

Įvedamos keturios kilpos, kurios padengs visą senamiestį. Kilpų pavadinimai parinkti pagal pagrindinius įvažiavimus į jas: Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako.

 

 

 

Kodėl to reikia?

Šiuo metu 40 proc. viso eismo senamiestyje sudaro tranzitinis eismas. Kai kuriose senamiesčio gatvėse (Rūdninkų, Klaipėdos, Bokšto) tranzitinis eismas rytinio piko metu sudaro daugiau nei 70 proc. viso eismo. Tokia eismo koncentracija didina triukšmą, oro ir istorinių pastatų taršą, niokoja unikalų senamiesčio paveldą, kelia riziką pėstiesiems, dviratininkams, paspirtukų naudotojams, trukdo tiek gyventojams, tiek svečiams džiaugtis senamiesčio privalumais.

Kaip įgyvendinsime?

Kilpinio eismo reguliavimas bus įgyvendintas įvedant vienpusį eismą, įrengiant draudžiamuosius kelio ženklus ir užtvarus. Iš viso senamiestyje suplanuotos keturios pagrindinės kilpos, kuriomis bus organizuojamas į senamiestį įvažiuojančių ir išvažiuojančių automobilių eismas. Prieš patvirtinant galutinį kilpinio eismo planą, vyks pasitarimai su gyventojais ir verslo bei kitų suinteresuotų šalių atstovais.

Jeigu turite klausimų ar pasiūlymų, kreipkitės [email protected]

ŽEMĖLAPIS
Gyventojams Daugiau
Vairuotojams Daugiau
Verslui Daugiau
D.U.K. Daugiau