D.U.K.
1. Kada įsigalios kilpinis eismas?
Kilpinį eismo reguliavimą planuojama įvesti 2020 m. liepos 7 d..
2. Kaip jis veiks?
Vilniaus senamiesčio branduolio teritorija bus padalinta į 4 spalvines zonas. Kiekviena jų turės savo pagrindinį įvažiavimą ir išvažiavimą. Įvažiavus į vieną iš zonų, kirsti senamiesčio nepavyks. Pagrindinius įvažiavimus ir išvažiavimus galite rasti čia.
3. Kaip kilpinis eismas paveiks gyvenimą senamiestyje?
Kilpinis eismas senamiesčio gyventojams užtikrins geresnę gyvenimo kokybę, nes bus mažiau senamiestį kertančių automobilių. Kaip ir iki šiol, senamiesčio gyventojai galės privažiuoti prie savo namų, tačiau turės vadovautis kilpiniu eismu. Daugiau informacijos gyventojams čia.
4. Kaip kilpinis eismas paveiks gyvenimą aplink senamiestį?
Kilpinis eismas galios tik senamiesčio teritorijoje, tačiau adaptacijos laikotarpiu (~3 mėn.) prognozuojamas intensyvesnis eismas aplink senamiestį. Ilgainiui, tvarkant gatves centrinėje miesto dalyje ir plečiant pėsčiųjų takus, aplink senamiestį gyvenantys žmonės taip pat galės džiaugtis švaresne, tylesne ir patogesne aplinka. Daugiau informacijos gyvenantiems aplink senamiestį galima rasti čia.
5. Kaip kilpinis eismas paveiks dviratininkų ir paspirtukininkų eismą?
Pagrindinis pakeitimas dviratininkams ar riedantiems paspirtuku yra tai, kad vienpusio eismo Senamiesčio gatvėse su dviračių juostomis, o ir be jų, nuo šiol galima judėti ne tik su automobilių eismu, bet ir priešinga kryptimi – prieš automobilių eismą. Vienas pavyzdžių – Klaipėdos, Subačiaus ar Trakų gatvės, kuriose iki šiol dviračių eismas vyko tik su automobiliu eismu, o dabar galimas ir judant prieš jį. Čia dviračių juostos nėra įrengtos, patariama laikytis dešinės kelio pusės, kad pavyktų saugiai prasilenkti su automobiliu. Tose gatvėse, kur juostos įrengtos, pavyzdžiui, Rūdninkų, Didžiojoje, Dominikonų ar Universiteto, dviračiu judama kartu su automobiliu, o dviračių juosta – prieš automobilių eismą. Dvipusio eismo gatvėje, konkrečiai – Vokiečių gatvėje, dviratininkų ir paspirtukų judėjimas vyksta kartu su eismu, kaip iki šiol.
Vairuotojų prašome būti atidžiais, nelenkti dviratininkų, laikytis saugaus iki 20 km per valadą greičio.
Senamiesčio šaligatviai skirti pirmiausia pėstiesiems – nuo jų pašalintos dviračių juostos. Tai reiškia, kad dviračiu ar paspirtuku rekomenduojama riedėti gatve, bet nedraudžiama naudotis ir šaligatviu, prisimenant, kad pėstieji turi pirmumą. Pagal Kelių eismo taisykles, judant su pėsčiaisiais būtina važiuoti ėjimui artimu greičiu.
6. Kaip kilpinis eismas paveiks dirbančius senamiestyje?
Dirbantys senamiestyje, kaip ir anksčiau, galės privažiuoti prie savo darbo vietos, tačiau turės judėti eismo kilpų pakoreguotais maršrutais.
7. Kaip kilpinis eismas paveiks vietinį verslą?
Senamiestyje veikiančiam verslui šie pokyčiai atneš daugiau galimybių – daugiau pėsčiųjų ir dviratininkų, daugiau gyvybės ir klientų. Žinoma, kaip ir visi miestiečiai, verslas turės prisitaikyti prie pasikeitusio judėjimo, tačiau planuojama plėsti prekių išsikrovimo vietų tinklą bei svarstoma galimybę numatyti laikus, kuriais kilpinio eismo apribojimai netaikomi ir galima atsivežti prekes patogiausiu maršrutu.
8. Ar kilpinis eismas galios taksi ir pavėžėjimo automobiliams?
Taksi ir pavežėjimo automobiliai klientus pasiimti arba atvežti galės kaip ir visi kiti – naudodamiesi judėjimo kilpiniu eismu taisyklėmis. Taip pat planuojama numatyti klientų įlaipinimo ir išlaipinimo vietas visame Senamiesčio branduolyje – tai padės tiek klientams, tiek vairuotojams.
9. Kokios baudos gresia tiems, kurie nesilaikys kilpinio eismo tvarkos?
Tokios pačios kaip ir visiems, nesilaikantiems kelių eismo taisyklių.
10. Ar įvedus kilpinį eismą nepadidės spūstys aplink senamiestį?
Tikėtina, kad pirmus 3 mėnesius eismas bus intensyvesnis aplinkinėse senamiesčio branduolio gatvėse (pvz., Maironio g., Pylimo g., Bazilijonų, Drujos g., Geležinkelio g., Seinų g., Šopeno g., Žygimantų g. ir kt.). Tačiau po adaptacijos laikotarpio eismas normalizuosis. Tam įtakos turės kokybiško viešojo transporto paslaugų pasiūla, viešojo transporto eismo juostų plėtra (ypatingai centrinėje zonoje), automobilių stovėjimo vietų mokesčio didinimas, dalijimosi sistemų vystymas, bevariklio transporto sistemos vystymas, prioriteto pėstiesiems, bevariklio transporto naudotojams ir viešajam transportui sudarymas ir t.t.
11. Kaip keisis viešojo transporto judėjimas senamiestyje?
Šiame etape nuo liepos 7 d. viešojo transporto organizavimas dėl kilpinio eismo Vilniaus senamiestyje nesikeis. Miestiečiai ir sostinės svečiai centre galės judėti 89 maršruto* autobusais – tai vienintelis šalyje maršrutas, kuriame kursuoja tik elektrinės transporto priemonės. Keleiviams bus patogu važiuoti ir kitais įprastiniais maršrutais, o palaipsniui susisiekimas viešuoju transportu senamiesčio prieigose taps dar sklandesnis.
Tikslesnį maršrutų ir transporto priemonių poreikį analizuos eismo ir viešojo transporto organizavimo specialistai, kurie stebės pokyčius įvedus kilpinį eismą. Miesto tikslas yra pasiūlyti tokius maršrutus, kuriais judėti būtų greita, patogu. Tai natūraliai paskatintų pamąstyti ir apie asmeninio automobilio alternatyvas, ypač – judant miesto centre, kuriame maždaug penktadalį srauto sudaro būtent vietos ieškantys vairuotojai.
Tam, kad judėti viešuoju transportu senamiestyje ir jo prieigose būtų patogiau, o taip Vilniaus centras taptų draugiškesnis ir judantiems pėsčiomis, dviračiais ar kitaip darniai:
- Bus įrengtos naujos stotelės, suformuoti ar pritaikyti maršrutai, kuriais atvykti į miesto centrą bus greičiau ir paprasčiau.
- Senamiesčio prieigose pagal galimybes kursuos aplinkai draugiškas viešasis transportas.
- Bus gerinamos sąlygos juo keliauti visų visuomenės grupių atstovams, taip pat ir turintiems specialių poreikių.
* Karantino laikotarpiu šio maršruto autobusai laikinai nekursuoja.
12. Kas atsakingas už kilpinio eismo įgyvendinimą?
Už projekto įgyvendinimą atsakingą Vilniaus miesto savivaldybė. Visais klausimais galite kreiptis el. paštu [email protected].